Reviewmarketing

Maak van je gasten je ambassadeurs

reviewmarketing

De mening van je gast telt

Maak van je gasten je ambassadeurs

De beste promotie voor je bedrijf? Een tevreden gast! Een tevreden gast zorgt voor een prettige sfeer op het bedrijf, schrijft positieve reviews én zorgt dat je bedrijf een gewilde vakantiebestemming wordt! Een win-win-win-situatie! Klinkt dit interessant? Investeer dan in reviewmarketing en maak van reviewplatforms als Google, Booking.com Zoover en TripAdviser niet je vijand maar je vriend!

TenZer kan je daarbij helpen! Met een goede reviewmarketingstrategie kun je je naamsbekendheid verhogen, meer omzet genereren, je diensten verbeteren én werken aan gastenbinding. Dus wat houd je tegen?

Sterren

Trekken de aandacht

Is het wel eens opgevallen dat in de zoekresultaten bij diverse bedrijven sterren getoond worden? Deze sterren zijn gekoppeld aan de reviews van de betreffende bedrijven en trekken veel aandacht! De consument herkent de sterren en ziet in één oog opslag of het bedrijf goede reviews heeft of niet. Leuk om te weten, deze sterren hebben een positieve invloed op de ranking én verhoogt de kans dat een consument op je website klikt.

Wist je dat:

  • Een score boven de 8 gerust stelt, bij een 7 de reviews grondig gelezen worden en onder de 7 het bedrijf al af valt
  • Ruim 90% van de vakantiegangers de reviews leest voordat ze boeken
  • Meer dan 50 beoordelingen als betrouwbaar wordt gezien
  • Google reviews ook meetellen in de zoekresultaten

Durf te vragen!

Creëer een win-winsituatie

Je hebt een heerlijke vakantie gehad, je komt thuis en het gewone leven begint weer: de auto moet uitgeruimd worden, de was gedaan, planten water geven en de e-mails stapelen zich op. Dag vakantie, hallo werk! Het plaatsen van een review komt helaas niet meer op de to-do-list voor. Herkenbaar? Dan is het misschien goed om te weten dat er een oplossing is om automatisch reviews op te vragen: de welkom-thuis-mail! Stuur een geautomatiseerde e-mail naar je oud-gasten als ze 2 weken thuis zijn en vraag of ze 2 minuten de tijd willen nemen om een review te plaatsen. Laat het nou ook net een goed moment zijn om de gast nog even te herinneren aan zijn of haar vakantie en gelijk een leuk aanbod te doen voor een nieuwe boeking! Een win-winsituatie!

Kun je wel wat hulp gebruiken bij het schrijven en instellen van de mails? Neem dan even contact met ons op, wij zijn je graag van dienst! Durf te vragen…

Tips voor meer reviews

  • Vraag gedurende het verblijf al om tips & verbeterpunten. Zo voorkom je negatieve reviews en kun je op tijd bijsturen: gast is koning!
  • Leg een tablet op de receptie en vraag of ze een review bij vertrek willen plaatsen
  • Stuur een welkom-thuis-mail met een link naar de website waar ze reviews kunnen plaatsen
  • Bedank gasten voor het plaatsen van reviews en neem de reviews serieus

Meer informatie

Wat kunnen we voor je betekenen?

Onze marketing oplossingen bieden veel mogelijkheden. Wil je meer informatie of een persoonlijk advies met vrijblijvende offerte ontvangen? Neem dan contact met ons op. Wij geven je graag een passend advies.