Herhaalbezoek stimuleren
Een tevreden gast is goud waard
Een gast wil op vakantie graag in de watten gelegd worden, zich speciaal voelen. Daar weet je als recreatieondernemer alles vanaf. Maar de vakantiepret begint en eindigt thuis. Er zijn dan ook vele manieren om ervoor te zorgen dat de gast de juiste informatie op het gewenste moment leest en over je gaat praten. Het resultaat: een tevreden gast, hogere naamsbekendheid en hoger herhaalbezoek. Niet voor niets is het gezegde: een nieuwe klant binden is zilver, maar een klant behouden is goud!
Social media
Blijf in contact met de gast of je volgers door hem of haar op de hoogte te houden van de ontwikkelingen op je bedrijf. Dat kan zijn een nieuwe accommodatie, een voordelig arrangement, een leuke dag met activiteiten of gewoon een feel-good-bericht. Zorg dat de gast of volger aan je blijft denken. Grote kans dat als hij of zij een vakantie gaat inplannen terugdenkt aan een fijn verblijf en terugkomt.
E-mailmarketing
Bij e-mailmarketing wordt veelal gedacht aan de standaard nieuwsbrieven. De meest gestelde vraag aan ons in deze is “wat moet ik schrijven?”. Daar kunnen wij bij helpen. Wij maken een plan van aanpak en kijken allereerst naar de doelgroep. Zijn het oud-gasten of prospecten, gasten van alle leeftijden, wat is hun vakantiebehoefte, etc. Vervolgens gaan we daar geschikte onderwerpen bij zoeken. Hierbij kijken we niet alleen naar ontwikkelingen op het bedrijf, maar ook naar het zoekgedrag bij Google en van de bezoekers op de website met behulp van Analytics.
Wanneer je weet wanneer men iets zoekt, weet je ook wanneer je wat over een bepaald onderwerp moet vertellen. Dan is het slechts een kwestie van een triggerende tekst bedenken en zorgen voor meer bezoekers naar de website.
Reviewmarketing
Met ongeveer 1,6 miljoen unieke bezoekers per maand is Zoover nog steeds de grootste Nederlandse review website. Consumenten vinden het belangrijk om te verifiëren of de informatie op de website klopt en wat de ervaringen van anderen zijn.
Tenzer heeft een samenwerkingsverband met Zoover waarbij wij de reviews van de recreatiebedrijven in de websites mogen tonen met behulp van een koppeling. Oftewel, de bezoeker hoeft niet meer naar Zoover.nl om reviews te lezen, maar kan dat in je eigen website doen. Wanneer de bezoeker is overtuigd, kan hij of zij direct reserveren.
Gastenvertellen biedt de mogelijkheid om een enquête te sturen aan gasten. Deze informatie is ontzettend waardevol om te kijken waar de kansen en verbeterpunten zitten. Ook deze reviews kunnen we integreren in de website, of enkel voor eigen gebruik inzetten.
Wil je meer weten over de mogelijkheden of hoe je ervoor kunt zorgen dat je meer positieve reviews krijgt op Zoover of Gastenvertellen, neem dan contact met ons op. Wij geven graag tips en trucs.
Aankomst- en welkomthuis e-mails
Een bezoeker heeft gereserveerd en de reis kan beginnen. Veelal hebben ze dan nog wel diverse vragen: “hoe laat mag ik precies aankomen”, “waar kan ik boodschappen doen” of “kan ik een fiets huren”. De meeste reserveringspakketten kunnen automatische aankomst- en welkomthuis e-mails sturen. De aankomste-mail kan enkele dagen voor vertrek worden verzonden en hier kun je ingaan op belangrijke vragen die de gast kan hebben of gebruik maken van een salesmoment en een upgrade of iets extra’s verkopen (bijvoorbeeld een fiets bij aankomst of boodschappenservice).
Na vertrek kan wederom een automatische e-mail worden verzonden. Hierin kun je dan de gast bedanken voor zijn of haar komst en vragen om een review te plaatsen of je te volgen op Facebook. Zo kun je in contact blijven met de gast en herhaalbezoek stimuleren.
Meer informatie
Wil je meer weten over de mogelijkheden of een persoonlijk advies, neem dan contact met ons op.