E-mailmarketing

Het geheim van een goede nieuwsbrief

emailmarketing

E-mailmarketing

Het geheim van een goede nieuwsbrief

Het is een feit dat 94% van de Nederlanders is ingeschreven op een nieuwsbrief en 72% een aankoop doet na het lezen van de nieuwsbrief. Eigenlijk kun je er als recreatieondernemer al niet meer om heen. E-mailmarketing is een belangrijk onderdeel van de gehele online marketing mix geworden.

Maar wat is het geheim van een goede nieuwsbrief? In onze visie is zo’n nieuwsbrief niet te lang, bevat deze leuke, relevante en persoonlijke content en als klapper op de vuurpijl een onweerstaanbaar aanbod.

Met een goede e-mailmarketing campagne kun je meer bezoekers naar je website trekken, meer omzet genereren én onderhoud je de band met je gast. Dus waarom nog langer twijfelen, laat ons je helpen!

In het kort waarom onze klanten voor ons kiezen:

  • Persoonlijk contact en sparringspartner
  • Meer dan 25 jaar ervaring in de recreatiebranche
  • Advies wat past bij jouw onderneming
  • Wij kunnen je volledig ontzorgen

5 conclusies uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2018:

  • 72% van de Nederlanders doet naar aanleiding van een e-mail een aankoop uit de webshop
  • 94% van de Nederlanders is ingeschreven op e-mail nieuwsbrieven
  • De smartphone is het populairste device om e-mails op te lezen
  • Nederlanders ontvangen graag transactionele mails en verjaardagsmails
  • Nederlanders gebruiken hun e-mailadres voor communicatie en registratie

De voordelen van e-mailmarketing

Kies voor een ‘dit wil je niet missen’-effect

Een nieuwsbrief wordt veelal verzonden naar (oud-)gasten of consumenten die zich hebben ingeschreven op je nieuwsbrief. De kwaliteit van deze groep lezers is hoog; ze kennen je en willen graag betrokken blijven! Schrijf dus leuke teksten die passen bij je gast, herinner ze aan de leuke vakantie op je recreatiebedrijf en toon arrangementen of aanbiedingen die ze eigenlijk niet kunnen weerstaan: het arrangement ‘dit wil je niet missen’!

Het grote voordeel van e-mailmarketing is dat alles meetbaar is: hoeveel e-mails worden er verzonden, hoeveel geopend, hoeveel mensen klikken op een link en wat ze vervolgens op je website doen. Goed om te weten, want zo kun je dus je nieuwsbrieven steeds verder ontwikkelen.

Ook een fijn voordeel: de kosten voor een nieuwsbrief zijn relatief laag. Er zijn goede gratis softwareleveranciers waarbij je honderden nieuwsbrieven per maand gratis kunt verzenden.

Tips voor een goede e-mailmarketing campagne

  • Maak de mail persoonlijk en gebruik vlotte teksten
  • Houd het kort. Het hoeft echt geen dik boek te worden
  • Gebruik nooit(!) outlook voor het verzenden van nieuwsbrieven

Onze kracht

Laat ons doen waar we goed in zijn

Waar onze kracht zit, is onze kennis van de branche. We volgen de trends en weten wat er leeft en speelt in de markt. Onze ervaringen zetten wij graag in om jou als recreatieondernemer te helpen!

Op het gebied van e-mailmarketing kunnen we je alle zorgen uit handen nemen. Dat begint met het aanmaken ven een account bij een softwareleverancier. En als we zeggen dat we je ontzorgen, doen we dat ook écht. We stellen alles voor je in, integreren een nieuwsbriefinschrijving op de website én zorgen dat de geautomatiseerde e-mails rondom de inschrijfprocedure allemaal worden gepersonaliseerd. Dat staat nét wat professioneler.

Daarnaast zijn wij een ster in het schrijven van nieuwsbrieven waarbij de focus ligt op het genereren van bezoekers én boekingen. Ook hier kunnen we je volledig ontzorgen. We maken een planning, bedenken samen met jou de onderwerpen, schrijven de content en versturen de nieuwsbrief. Laat ons doen waar we goed in zijn.

Heb je al aankomst- en welkomthuis mails ingesteld? Ook dit biedt de mogelijkheid om in contact te blijven met je gast. Vraag ons om een passend advies en laat ons doen waar we goed in zijn: online marketing!

Onze werkwijze

Van “Er was eens…” tot “…ze leefden nog lang en gelukkig”

Om te komen tot een succesvol “…en ze leefden nog lang en gelukkig” prefereren wij een nauwe samenwerking. Wij werken niet voor een klant, maar wij werken graag samen met een klant. Zodoende kunnen we snel schakelen om te komen tot een beter resultaat.

Stap voor stap op weg naar een goede e-mailmarketingcampagne:

1

Let’s make plans

Bepalen van de doelen, planning en onderwerpen

2

Schrijven

Onze tekstschrijfster creëert alle content

3

Setup

Wij zorgen dat de nieuwsbrief wordt opgemaakt in een speciale software

4

En…go!

Wij versturen de nieuwsbrief voor je

5

Rapporteren

Wat heeft de campagne opgeleverd?

Rapporteren

Alleen een e-mailcampagne of full-service

Kunnen we nog meer voor je betekenen?

E-mailmarketing is slechts één onderdeel van online marketing, maar wel een hele belangrijke! Daarnaast is het van groot belang om te kijken naar de overige mogelijkheden. Kunnen bezoekers al snel & simpel boeken of valt hier nog winst te behalen? Dan is onze Zoek & Boekoplossing misschien nog iets voor je. Of wil je nu direct fors meer bezoekers op je website, dan is Google Ads of Social Ads wellicht wat voor jou. Meer weten over de diverse online marketingactiviteiten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend advies.