Zoekmachine optimalisatie

De weg naar meer bezoekers en meer boekingen

Een website optimaliseren voor de zoekmachines

seo mobile10

De weg naar meer bezoekers en meer boekingen

De zoektocht naar een vakantiebestemming begint veelal bij Google. Het is dan ook van groot belang dat Google je website kan vinden en hoog in de zoekresultaten toont. Hoe hoger de website wordt getoond in de zoekresultaten, hoe groter de kans is dat een bezoeker je website bezoekt.

Er is echter 1 uitdaging: de concurrentie is erg groot. Er zijn bijvoorbeeld alleen al ruim 2.600 kampeerterreinen in Nederland.  Dus hoe versla je je concurrent? TenZer helpt je graag op de digitale snelweg.

In het kort waarom onze klanten voor ons kiezen:

  • Persoonlijk contact en sparringspartner
  • Meer dan 25 jaar ervaring in de recreatiebranche
  • Advies wat past bij jouw onderneming
  • Wij streven naar meer boekingen

Wist je dat…

  • 40-50% van de consumenten op de eerste 5 zoekresultaten in Google klikt
  • Consumenten gemiddeld 7 keer een website bezoeken voordat ze boeken
  • Een bezoeker binnen 4-7 seconden beslist of hij/zij je website verder gaat bekijken

Zoekmachine optimalisatie, wat is dat nou precies?

Zoekmachine optimalisatie – ook wel SEO (Search Engine Optimization) genoemd - is het beter vindbaar maken van je website voor de zoekmachines. Door het aanpassen van de content (teksten en beeldmaterialen) en techniek, kun je ervoor zorgen dat de positie van je website in Google verbetert.

TenZer helpt je om je positie binnen Google te verbeteren. Onze missie is het verhogen van de kwaliteit van de bezoekers en zorgen voor meer boekingen. Immers, elke dag 100.000 bezoekers op je website is gaaf, maar als ze niet boeken heb je er niets aan! Wij zorgen voor een goede positie in Google en bezoekers die ook daadwerkelijk boeken. De investering in online marketing moet immers wel wat opleveren!

Zoekmachine optimalisatie is een continu proces. Google verandert regelmatig de wensen en eisen, dus het is van groot belang om daar goed op in te spelen. Wij zijn elke dag bezig om de trends binnen Google, maar ook binnen de recreatiebranche te analyseren. Zo kunnen we adequaat inspelen op veranderingen om een zo hoog mogelijk rendement te behalen.

Onze werkwijze

Van "er was eens" tot "ze leefden nog lang en gelukkig"

Om te komen tot een succesvol “…en ze leefden nog lang en gelukkkig” prefereren wij een nauwe samenwerking. Wij werken niet voor een klant, maar wij werken graag samen met een klant. Zodoende kunnen we snel schakelen om te komen tot een beter resultaat.

Wanneer we een website gaan optimaliseren gaan we als volgt te werk:

1

0-meting

In kaart brengen van huidige positie en de kansen & mogelijkheden

2

De 3 d’s

Beschrijven van doelen, diensten en doelgroepen

3

Keyword onderzoek

Selecteren van passende zoekwoorden waar je op gevonden wilt worden

4

Content

Optimaliseren van de teksten en beeldmaterialen

5

Linkbuilding

Verzorgen van linkbuilding binnen je website

6

Techniek

Waar mogelijk de techniek optimaliseren om de website o.a. zo snel mogelijk te maken

7

Analyse

Analyseren en bijsturen op basis van de cijfers vanuit Google Analytics

8

Rapporteren

Rapporteren van de resultaten

Rapporteren

Alleen een optimalisatie of full-service

Kunnen we nog meer voor je betekenen?

Website optimalisatie is slechts één onderdeel van online marketing, maar wel een hele belangrijke! Daarnaast is het van groot belang om te kijken naar de overige mogelijkheden. Kunnen bezoekers al snel & simpel boeken of valt hier nog winst te behalen? Dan is onze Zoek & Boekoplossing misschien nog iets voor je. Of wil je nu direct meer fors meer bezoekers op je website, dan zijn Google Ads of Social Ads wellicht wat voor jou. Meer weten over de diverse online marketingactiviteiten? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend advies.