Drenthe Campings

17 topcampings in Drenthe

  • Website met CampingKiezer
  • Marketingplan & -advies
  • Advertising Google & Social
  • Zoekmachine optimalisatie
  • E-mailmarketing
Naar de website

Drenthe Campings

17 topcampings in Drenthe

Drenthe Campings is een samenwerkingsverband van 17 topcampings in Drenthe. De campings hebben allemaal een eigen karakter en doelgroep. Of je nu op zoek bent naar een luxe camping, boscamping of familiecamping, een kampeerplaats of juist een verhuuraccommodatie, er is altijd een passend aanbod. De Drenthe Campings staan voor kwalitatief goede voorzieningen, persoonlijk contact en een gemoedelijke sfeer.

Sinds 2012 heeft TenZer al diverse marketing activiteiten voor de Drenthe Campings mogen uitvoeren, variërend van het schrijven van een marketingplan tot het verzorgen van e-mailmarketing, van advertising tot het ontwikkelen van de website. Onderstaand lichten we de verschillende activiteiten kort toe.

bg-image
bg-image
Website ontwikkeling

Een online concept

waar iedereen zich thuis voelt

Voor de Drenthe Campings hebben we een website ontwikkeld waar in basis alle bezoekers die op zoek zijn naar een camping in Drenthe zich thuis voelen. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de kleuren uit het logo en komen beeldmaterialen van de leden op diverse plekken terug.

De campingkiezer vormt de basis voor de website. Een bezoeker kan eenvoudig een passende camping zoeken door zijn of haar vakantiewensen in te vullen en te filteren in het aanbod.

Het doel van de website is het genereren van clicks naar de websites van de leden. Momenteel gaat ruim 70% van de bezoekers door naar één van de individuele websites. Missie geslaagd.

bg-image
Campingkiezer

Campingkiezer

snel en simpel zoeken in het aanbod

Om de bezoekers snel en eenvoudig te laten zoeken in het aanbod van de Drenthe Campings hebben we een speciale campingkiezer ontwikkeld. Een bezoeker kan niet alleen zoeken op basis van faciliteiten zoals een zwembad of recreatieplas, maar ook zoeken in het aanbod verhuurobjecten. Waar voorheen een bezoeker alleen kon kiezen voor een type accommodatie, kan in de in 2019 gelanceerde campingkiezer ook gezocht worden op basis van het reisgezelschap.

De Campingkiezer is volledig mobile-proof en biedt speciaal voor bezoekers op een smartphone ook extra functies. Enkel op smartphones wordt een button 'bellen' getoond zodat men wanneer men onderweg is eenvoudig contact op kan nemen. Stukje gebruiksgemak voor een potentiële gast die onderweg is!

bg-image
Optimalisatie

Hoge posities in Google

door continue optimalisatie

Een van de opdrachten die wij kregen is de website beter vindbaar te maken in Google. Door het toevoegen van nieuwe teksten, de techniek en de foto’s te optimaliseren zijn we hierin zeker geslaagd.

Als we de cijfers vergelijken met de periode voordat we aan de slag zijn gegaan, zien we een stijging van ruim 354% van Google bezoekers. Hierbij zijn vooral extra bezoekers gegeneerd door de vindbaarheid van de camping te optimaliseren en te verbreden. Het toevoegen van relevante en overtuigende content was dan ook een belangrijk onderdeel.

Niet alleen komen er vanuit Google meer bezoekers op de website, deze bezoekers hebben ook nog eens een hogere doorclick naar de individuele websites. Kortom: de kwaliteit van de (extra) bezoekers is ook nog eens fors toegenomen.

bg-image
Social Ads

Social Media advertising

zien & gezien worden

Social media is een perfect kanaal om je naamsbekendheid nog meer te vergroten. Door het tonen van passende advertenties aan de gewenste doelgroep kun je tegen relatief lage kosten je naamsbekendheid vergroten en veel bezoekers naar de website trekken.

Voor Drenthe Campings hebben we campagnes opgezet die tweeledig zijn. Enerzijds het verder vergroten van de naamsbekendheid waarbij door middel van veel foto’s de beleving op de campings wordt getoond. Anderzijds worden actiematige campagnes ingezet voor het tonen van concrete arrangementen en het aanbod.

bg-image
Google Ads

Google Advertising

meer bezoekers, hogere doorclick

Voor Drenthe Campings hebben we een brede Google Ads campagne opgezet, gericht op de Nederlandse gast. Het doel van de campagnes was om meer kwalitatief hoogwaardige online bezoekers te realiseren uit de advertentiecampagnes.

Bij de campagnes hebben we op een tweetal zaken gestuurd:

  • kwalitatief hoogwaardige bezoekers tegen een zo laag mogelijke klikprijs
  • doorclickpercentage voortkomende uit de advertentiecampagnes

De campagnes zijn continue geoptimaliseerd om meer online bezoekers te realiseren binnen het advertentiebudget.

bg-image
E-mailmarketing

E-mailmarketing

werken aan gastenbinding

Aan de gasten van alle Drenthe Campings wordt zesmaal per jaar een nieuwsbrief verzonden. Daarbij ligt de focus op het genereren van extra bezoekers van hoogwaardige kwaliteit en optimaliseren van de loyalty.

Elke nieuwsbrief heeft een ander thema waarbij lezers worden geïnformeerd over de mogelijkheden op het gebied van overnachten en de faciliteiten op de campings. Dit wordt aangevuld met actiematige triggers naar arrangementen en eropuit tips. 

Ook afgelopen jaar hebben we wederom een stijging in het aantal bezoekers weten te behalen van 19% ten opzichte van vorig jaar.

bg-image
Marketingplan

Marketingplan

een plan voor de toekomst

TenZer heeft 4 jaar geleden een uitgebreid marketingplan geschreven met daarin onder andere een interne en externe analyse, SWOT-analyse en enquête bij de leden. Daaruit is een lange termijn plan gekomen waar de doelen in staan beschreven voor de komende 5 jaar.

Daarnaast schrijven wij ieder jaar een beknopt marketing actieplan waar we de trends en analyses van het voorgaande jaar kort beschrijven. Op deze manier kunnen we met het korte termijn plan goed inspelen op de trends in de markt.

site_screens_laptop
Homepage Desktop
site_screens_mobile
Homepage Mobile
site_screens_laptop
Camping Kiezer Desktop
site_screens_mobile
Camping Kiezer Mobile
site_screens_laptop
Campingpagina Desktop
site_screens_mobile
Campingpagina Mobile

Uitdagingen van dit project

De diversiteit aan bedrijven en het aanbod maakt dat het een leuke uitdaging is om toch alle doelgroepen goed te kunnen benaderen, informeren én overtuigen. Het doel van de website is het genereren van kwalitatief hoogwaardige bezoekers naar de individuele websites, want daar vindt de uiteindelijke boeking plaats. Bezoekers moeten op de website van Drenthe Campings dan ook snel en simpel door kunnen klikken naar deze websites, waarbij wij uiteraard graag alles willen meten. Alleen zo kunnen we goed bijsturen om het rendement van de diverse kanalen – Google, Facebook, etc. – volledig optimaliseren. Het feit dat gemiddeld 70% van de Nederlandse bezoekers momenteel doorgaat naar de diverse website is dan ook een goed resultaat.

more_about_designs_mobile

Highlights

  • 100% maatwerk
  • 70% doorclick
  • Full-service
  • Marketingplan
more_about_designs_tab

100% responsive

Ruim 50% van de bezoekers bezoekt de website op een smartphone. Een website die op alle schermen goed zichtbaar is, is dan ook een must. Speciaal voor de mobile bezoekers zijn extra functies aan de website toegevoegd, waardoor de mobile bezoeker bijvoorbeeld met 1 druk op de knop contact op kan nemen.