Tips

van en voor onze klanten

Tips

van en voor onze klanten

Diverse klanten zijn druk bezig om in te spelen op de gevolgen van het coronavirus. Daarbij willen we een paar tips van ons en onze klanten met je delen die je mogelijk kunnen inspireren.

1. Maak gebruik van de voorzieningen vanuit de overheid

Gelukkig laat de overheid de ondernemers vooralsnog niet in de kou staan en heeft diverse maatregelen getroffen. Maak hier gebruik van en wees vast voorbereid. Lees meer over de voorzieningen op deze websites:

2. Duidelijke regels voor het omboeken van een vakantie

Normaliter gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden (van de Recron) echter zijn vele recreatiebedrijven nu wel bereid om een reservering om te boeken. Een gast ontvangt een vakantietegoed en kan dan later dit jaar alsnog vakantie komen vieren. Zorg voor duidelijke spelregels en geef deze vooraf aan. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Tot wanneer kan men omboeken? 1 dag voor aankomst? 1 week voor aankomst?
  • Mag iedereen omboeken of alleen als iemand van het reisgezelschap ziek is?
  • Voor wanneer moet het vakantietegoed worden opgemaakt? Is het 1 jaar geldig of alleen dit jaar?
  • Wie betaalt het prijsverschil als de nieuwe vakantieperiode duurder/goedkoper is?
  • Hoe kan men gebruik maken van de service, moet men bellen of mailen?
  • Wat als er geen beschikbaarheid is óf als de gast niet kan in de beschikbare periode?
  • Kan men het vakantietegoed ook gebruiken voor een verblijf in een ander type object?
  • Mag het vakantietegoed worden overgedragen aan een ander?

3. Stimuleer het online reserveren

Wanneer een gast online reserveert en vervolgens ook online betaalt (via Ideal, Paypal, etc) kun je het aantal fysieke contact momenten minimaliseren.

Heb je ook een slagboom met kentekenherkenning? Zorg dan dat ze ook hun kenteken goed invullen in de reservering, dan kunnen ze direct doorrijden bij aankomst.

4. Regels met inchecken

Het inchecken soms een echt “familiemomentje” zijn. Super gezellig natuurlijk, maar nu niet helemaal wenselijk. Vraag de gasten dan ook of slechts 1 persoon wil komen inchecken, dan kunnen de kinderen vast spelen in de speeltuin. Iedereen blij!

5. Schoon, schoner, schoonst

Heb je de hygiëneregels verscherpt en wordt er momenteel meer schoongemaakt op het bedrijf? Vergeet dat vooral niet ook te vertellen aan de gasten om ze gerust te stellen. Vraag de gasten ook of ze willen helpen het ook schoon te houden ?

5. Bereid je goed voor

Bij menig klein en middelgroot bedrijf zit de receptie vast aan het woonhuis. Maar wat nou als jij of iemand uit het gezin wordt besmet met het coronavirus? Zorg dat er een alternatieve locatie is voor de receptie, bijvoorbeeld door een blokhut te plaatsen op het terrein.

Heb je ook een tip?

Heb je ook een tip voor een collega recreatieondernemer? Laat het ons weten en stuur je tip naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Samenwerken en elkaar helpen is nu nog belangrijker!

Wil je meer weten over de mogelijkheden of direct een persoonlijk advies?

Neem dan contact met ons op!

Wil je weten waar jouw kansen op gebied van online marketing liggen of keer sparren over de mogelijkheden specifiek voor jouw bedrijf? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Wij komen graag een keer bij je langs. Bel naar 0341-751 752 en vraag naar John of Mariëlle. Een e-mail sturen kan natuurlijk ook: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..